LÖRDAG 121102

Steg upp tdigt idag (för mig iaf ;)) och stack iväg till Lexuz och red honom ett tag. Var på ridskolan ett bra tag, hela 5 timmar! Fem timmar för en häst är lite väl kanske? Iaf om man har fler här hemma att sköta om/rida. Får ge dom lite extra omsorg imorgon.
Tillbaka till ridpasset. Det gick inte bra. Var lösgjort och mjuk från början, lite springig och slog med huvudet men det brukar han göra i början innan han har kommit igång riktigt. Sen gick det bara utför. Bet tag i bettet och bara drog i tyglarna. I slutet slängde han mer på huvudet än när han började... Efter ett tag tröttnade jag och bestämde mig bara för att låta han galoppera och sen ta ner honom i låg form och i tempo, vilket fungerade hyfsat bra. Aja, kan inte vara bra hela tiden. Tror mycket berodde på att han inte fick gå ut med de andra hästarna imorse. Men han stod faktiskt bara inne i en halvtimme själv innan jag kom så lite löjlig är han allt. Men det är ju Lexuz trots allt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0