Jag lever

Har spenderat nästan hela dagen hos Lexuz. Longerade honom idag innan jag red(spelade in lite när jag longerade, jag låter jätteknasig så snälla bara bortse från min röst). Det var nog väldigt smart. Han var hyfsat lugn i början när jag travade, inte så lättriden men det är han aldrig, men så fort jag skulle galoppera började han sparka bakut och bocka med mig. Jag var någorlunda beredd men blev ändå chockad. Han har nämligen ALDRIG gjort så innan, inte ens när han reds in. Äsch tänkte jag, det var nog bara denna gång. Jo visst! Fattade en ny galopp. Fem galoppsprång senare började han likväl igen men ännu värre och högre. DUM HÄST! Ekade i hela stallet lät det som. Fattade galopp igen och saktade av när jag var nöjd. Bytte varv och gjorde likadant där. Inga problem alls. Bytte varv igen, och inga problem där heller :) Förhoppningsvis var det bara en engångsgrej.
Dagens bästa: fick in honom i spolspiltan idag utan problem! :D Några gånger till och han kanske går in utan godis kanske?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0