121109

Det har varit en lång dag. Tränade på gymmet i förmiddags. Det blev axlar, ben och mage plus lite kondition på crosstrainern så det börjar kännas lite i kroppen. Lägg sen till att jag har ridit två smått galna hästar. Började med Twice som jag inte har ridit på ett tag, han har bara blivit riden i paddocken av andra, så tänkte han skulle behöva komma ut lite. I början var det helt okej, tittig som vanligt men det hade jag räknat med att han skulle vara. Men efter ett tag blev det bara värre. Han slutade lyssna på mina hjälper, försökte hela tiden sticka iväg för mig. Det slutade med att jag fick "lydnadsträna" honom under näst intill hela rundan. Inte så kul, men nögvändigt. Ska rida ut med honom imorgon med tänkte jag och se om han är likadan då.
 
 
Sen blev det Lexuz tur. Eftersom han har varit så konstig bestämde jag mig för att prova rida med hackmoret vi hade liggandes här hemma i stallet. Märkte skillnaden direkt när jag tod tyglarna. Han tyckte det var lite läbbigt och obehagligt så kunde inte riktigt ta i honom. Som sagt så är han en väldigt känslig häst. I början av passet försökte jag ha lite mer kontakt med honom och ha tyglarna sträckta. Det blev inte så bra, han börja tillsut piaffera och slå med framhovarna som en hingst. Mamma som stod på marken och kollade kunde inte fatta vilka steg han fick till ibland. Ja, vad ska man säga? Den "lilla ponnyn" kan också ;)
I slutet red jag med långa tyglar och red bara med tryck och sätet. Gjorde halter från galopp på långa tyglar och mamma sa att han fick till riktiga western stopp ibland, haha ;) Han är för underbar <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0