BETTLÖST

Underbart! Det perfekta ordet för dagen ridpass. Red som igår med hackmore och han var mycket mer bekväm idag. I början lät jag honom springa på lite grann just för att han inte skulle krulla ihop sig som han gjorde igår. Efter en stund fick jag nog av allt springande och försökte få honom att samla sig lite, nog så att jag kände att jag hade kontroll på honom. Var mycket försiktig med att inte göra något med händera/fingrarna utan bad honom att lugna ner sig lite med rösten och benen. Lyckades tillslut samla upp honom väldigt bra. Han var så fin i formen. Djup och rund utan att vara tung i handen i alla gångarter. Behövde inte nån gång bromsa upp med händerna! :D Hoppas bara att han blir likadan sen när jag kan börja använda gummibett på honom igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0