DET DÄR MED TÄNDER

Om hästen har fel på tänderna funkar verkligen inget. Lexuz har varit konstig nu i två dagar. När jag rider honom bara slår han med huvudet. Jag tror jag har skadat min rygg rejält på grund av detta. Idag kom jag på att det kanske kunde bero på tänderna. Borde ha tänkt på det direkt men man är ju som vanligt efterklok. Pratade med mamma om det och vi ska vänta någon dag till och se om det blir bättre. Blir det inte det så ringer vi till veterinären så får hon kolla på det. Blir att vi kanske får testa att rida bettlöst?
I slutet av passet bestämde jag mig för att länga på tyglarna och rida honom så djup som möjligt och vara så lätt som möjligt i handen. Många halvhalter och fjäderlätta fingrar senare blev han riktigt fin och lugn. Tyckte det räckte med det för dagen och lät honom skritta av. Han blev väldigt glad sen när han fick komma in i boxen med hela hörnan uppfylld med 14 kg ensilage. MUMS tänkte han nog. Sötnosen <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0