HERA

Tänkte att jag skulle presentera vårat lilla föl som vi har här på gården. Hon heter Hera, efter guden Zeus fru. Föddes den 2 juli kl 3 på morgonen. Fölningen gick riktigt smidigt. Jag gav mig själv uppdraget att vara fölvakt under natten ifall Thea (Heras mamma) skulle föla. Kollade ut genom fönstret varje halvtimme men allt såg väldigt lugnt ut så jag tänkte att jag kunde ta och vila ögonen i en timme. Ja, en timme senare när jag tittade ut stod Hera i hagen bredvid mamma Thea :).
 
 
Vi märkte direkt vilken speciell dam denne skulle bli. En riktigt härlig personlighet. Hon har väldigt fina steg så vi tror hon kommer bli en fin dressyrstjärna i framtiden.
 
e: Lövenborgs Revenge (e: Bellini)  u: Thealene KWPN
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0